Generelle oplysninger
Haengekoje.dk drives af:
Tropical Europe ApS
CVR-nr. 33356579
Skindergade 15
1159 København K
T. 31 68 44 67
Info@haengekoje.dk
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Tropical Europe Aps.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Tropical Europe Aps.
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Tropical Europe Aps.
Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Tropical hængekøjer side, er denne af vejledende art.
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale med VISA/dankort og kreditkort.
Offentlige institutioner kan bestille og angive EAN nummer, så der kan fremsendes en elektronisk faktura.
Alle priser på web-adressen https://www.haengekoje.dk - er inkl. Moms.
Beløb hæves først når varen er afsendt.
Bruges varen som gave er der 2 måneders ombytningsret.
Betaling
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale med dankort og kreditkort. Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Offentlige institutioner kan bestille og angive EAN nummer, så der kan fremsendes en elektronisk faktura.
Alle priser på web-adressen https://www.haengekoje.dk - er inkl. Moms.
Du kan også betale med PayPal. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Fragt
Levering af varer fra haengekoje.dk | Tropical Hængekøjer anses for sket, når forbrugeren har fået
varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med PostNord i Danmark, Færøerne og Grønland. Leverings tid 1-3 hverdage i Danmark. Leveringstid til Færøerne og Grønland gælder de alm. lokale forhold. Forsendelser til det øvrige Europa og resten af verdenen vil som hovedregel blive sendt med FedEx første klasses levering world wide. Leverings tid 1-10 hverdage world wide.
Almindeligvis koster en forsendelse med PostNord 59,- Er varen lang eller volumen kan priser som 69,- 79,- og 89,- også forekomme. Men andre ord forsendelse koster noget, og på siden er der gennemskueligt hvad varerne koster og hvad fragten koster. Hængekøjestativer vil typisk koste mellem 189,- til 299,- kr.
Forsendelser til udlandet med fedEx eller PostNord vil typisk koste mellem 9 euro til 39,- euro alt efter vægt eller land.
Risikoen for varer købt via haengekoje.dk | Tropical Europe ApS overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Leveringsformen er via PostNord i Danmark, Færøerne og Grønland efter gældende fragtpriser.
Leveringsformen er via FedEx til resten af verdenen, du skal ikke betale andre udgifter til fragt end dem som der opkræves på webshoppen.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Har du købt varen som GAVE har du 2 måneders fortrydelsesfrist, Husk at skrive i notefelt samtidig med at varen bestilles, at det er en gave. Skriver du også en dato, gælder de 2 måneder fra den dato.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag,
du modtager det sidste parti eller den sidste del. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@haengekoje.dk eller benytte
standardfortrydelsesformularen
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for hængekøjestativer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste op til 485 kr. i Danmark.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke kan få penge tilbage hvis varen ikke længere har en handelsmæssige værdi eller bliver returneret med skaber og varen har været brugt og ikke kan sælges som ny igen.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger for varekøb, er fragten anvendt, er det beløb brugt.
Vi tilbagefører pengene til det kontonummer der er oplyst i forbindelse med returnering af varen eller til det betalingsmiddel som der blev benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Retur betalingen vil først foregår efter at vi har modtaget varen.
Varen sendes til:
Tropical Europe ApS
Skindergade 15
1159 København K
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Ved forudgående aftale, kan der aftales andre muligheder for returnering.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Her skal du huske at bruge sund fornuft. Hængekøjerne på webshoppen er håndfremstillet, og er ikke en fabriksvarer, der er ikke 2 helt ens hængekøjer. Er en hængekøje ødelagt ved brug, f.eks. forkert montering, hænger ude i alt slags vejr og lignende, kan der ikke reklameres over varen - og vil i stedet blive betragtet som almindelig brug.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to uger efter, at varen er modtaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger som udgør det samme som ved fremsendelsen af varen. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Varen sendes til:
Tropical Europe ApS, Skindergade 15, 1159 København K
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, telefon og mailadresse. for at kunne fremsende varen korrekt til dig.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Tropical Europe ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på haengekoje.dk er Tropical Europe ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle
tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@haengekoje.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på: info@haengekoje.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Cookie- og privatlivspolitik
Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og annoncer. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles sådanne oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http:// minecookies.org/ cookiehandtering
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der er præciseret i oversigten nederst på denne side.
Personoplysninger
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: mail@danskemedier.dk . Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12.02.2020
www.hængekøje.com | Tropical Europe Aps
cvr. 33 35 65 79
København K, Danmark
Standardfortrydelse blanket:
VEDLÆGGES SAMMEN MED DEN RETURNERET VARER
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
haengekoje.dk | Tropical Hængekøjer
TROPICAL EUROPE APS
SKINDERGADE 15
1159 KØBENHAVN K
TLF. +45 - 31684467
INFO@HAENGEKOJE.DK
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende
i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: _________
______________________________
______________________________
Bestilt den: ______________________________
Modtaget den: ______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________
Forbrugerens adresse: ______________________________
Forbrugerens underskrift: ______________________________
Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir eller brug et alm. stykke papir og skriv på)
Vedlæg sammen med varen som sendes retur.